Opýtajte sa! 0907 66 22 32
info@kosickypneuservis.sk

Čo so starými pneumatikami?

/Čo so starými pneumatikami?
Čo so starými pneumatikami?2018-09-02T19:10:05+00:00

ČO SA STANE SO STARÝMI PNEUMATIKAMI?

Pneumatiky by nikdy nemali končiť na skládke. Existuje niekoľko možných spôsobov využitia pneumatík vyradených z prevádzky a recyklačné postupy sú zavedené v mnohých krajinách. Ich praktické uplatnenie sa líši podľa konkrétnej krajiny.

  • Dovozcovia a výrobcovia, ktorí uplatňujú recyklačné postupy –  Belgicko, Česká republika, Fínsko, Francúzsko, Grécko, Maďarsko, Nórsko, Holandsko, Poľsko, Portugalsko, Rumunsko, Španielsko a Švédsko
  • Výrobcovia, ktorí platia špecifickú daň štátu, ktorý uskutočňuje recykláciu – Dánsko, Litva a Slovensko
  • Zodpovedná osoba sa môže rozhodnúť, ako zaistiť recykláciu v súlade s legislatívou – Rakúsko, Nemecko, Írsko, Švajčiarsko a Veľká Británia

DAJTE SVOJIM OPOTREBOVANÝM PNEUMATIKÁM NOVÝ ŽIVOT

Pneumatiky vyradené z prevádzky nie sú bezcenné. Ich život pokračuje v rôznych podobách recyklačného využitia. Vaše staré pneumatiky môžu naďalej slúžiť ako spojivo do asfaltu, po ktorom jazdíte so svojimi novými pneumatikami Hakkapeliitta, alebo môžu chrániť váš dom pred hlukom z diaľnice v podobe protihlukovej steny.

Spýtajte sa na možnosti recyklácie svojho predajcu pneumatík!

ŽIVOTNÝ CYKLUS PNEUMATÍK

Životný cyklus pneumatík prechádza rôznymi štádiami od výroby po odstránenie z prevádzky, inými slovami od suroviny k odpadu. Tento cyklus sa začína kaučukovými stromami na južnej pologuli, napr. v Indonézii alebo Thajsku. Pokračuje spracovaním surovín a výrobou produktov, ich skladovaním a použitím. Cyklus sa končí napríklad tým, že pneumatika sa rozdrví a použije pri stavbe. Životný cyklus teda možno rozdeliť na štyri fázy:

  1. Opatrenie zdrojov pre výrobu, ako sú suroviny a energie
  2. Výroba pneumatiky
  3. Použitie pneumatiky
  4. Využitie pneumatiky vyradenej z prevádzky

Väčšina vplyvov na životné prostredie sa odohráva vo fáze používania pneumatík. K najvýznamnejším negatívnym vplyvom patrí spotreba paliva. Množstvo paliva, ktoré spotrebuje pneumatika, a zároveň množstvo emisií, ktoré spôsobujú skleníkový efekt, môže byť obmedzené znížením váhy a valivého odporu pneumatiky. Avšak na množstvo emisií má najvýznamnejší vplyv jazdný štýl vodiča. Ekonomická jazda môže ušetriť 10 – 20 % paliva.